10 Disember 2010

: : SyUkUr TiDaK TeRhInGgA ...: :

Salam Awal Muharam.. aku rsa, x terlambat lagi untuk aku ucapakan SeLaMaT MeNyAmBuT HarI AwAl MuHaRaM(buget tulisan abis kreatif ar tu..:",).. aku rasa pasti hampa semua termasuklah aku akan renew AZAM baru..dan alhamdulillah kepada sesiapa yang telah menunaikan AZAM mereka..bgi sesiapa yang belum lagi tunaikan AZAM mereka pada tahun lepas, bawalah AZAM tersebut kepada tahun ini.(orang kata Qada', ya ka??)..

Pada 1 Muharam 1432, orang sibuk-sibuk mengemas mindset untuk tahun baru..(ya ka?? xpa, AZAM baru katakan.. mesti nak mula hidup baru kan).. aku pula sibuk dengan program RTK, (RTK?? benda pa la pulak..) RTK tu, Rumah Titian Kasih la.. ataupun dikenali sebagai tempat perlindungan anak-anak yang daif, ada anak dari family x mampu, ada anak dari parent ditakdirkan masuk penjara dan sebagainya.. Kami bertolak dari UIA dalam pukul 8.40 pagi dan mengambil masa perjalanan dalam 40 minit. Aku rasa ziarah aku ini adalah kali pertama dalam hidup 19 tahunku ini..

Sampai2 aja di situ, mata aq liar mencari mana anak2x kecil tersebut. Ada yang datang dengan keadaan yang x bermaya, apa taknya, baru bangun tidur. Pada mulanya, aku agak kekok untuk mendekati mereka, mungkin aku ni menggangap mereka tak sama dengan kanak2 yang lain kowt, rupa2nya.. alah bisa tegal biasa( cewah, gramatis seket..) pendekatan yang aku bawa sama macam aku dengan adik aku aja.. haha.. bila bersembang dengan mereka. teringat aja aku pada adik aku.. (kesitu pulak dah)..


Macam2 kerenah anak2x kecil, kadang sakit kepala jugak la.. ada yang nak abg komiti dukung la, ada yang suka duduk atas riba kita aja, dan macam2 lagi. aku rasa mereka semua kurang kasih sayang yang dari family mereka, jadi dapat lepaskan kasih sayang kepada abg n kakak komiti pon jadi la. Akhirnya, selepas bermacam melayan kerenah adik2 yang comel2 2, kami pon telah sampai dipenghujung program, perasaan sedih mula menghamparkan keadaan pada ketika itu. Adoh!!, aku pon turut terasa.. namun, aku telan biar ia menjadi kenangan manis buat ku..

Erm, inilah aktiviti aku pada 1 Muharam, aku pulang dengan rasa syukur sangat2x pada Allah swt, kerana aku tak senasib macam kanak2x tu, aku ada Ayah dan Emak yang baik dan bertanggungjawab denganku. I LOVE U so much!!!.....




3 ulasan:

si pujangga berkata...

oh, betapa abg amirul bole menjadi abg yang baik, terbaik dari ladang..

_NORFITRAH_ berkata...

sedey bace entry ko nie :(

Ar-Rijal berkata...

putra: terima kasih put..
fiyth: sedih?? knpe plak??

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

T.TaNgAn