28 November 2010

::Teruskan Dakwah dan Tarbiah::

Malam pertama 23/11/2010 iaitu pada hari selasa, kami telah menyediakan majlis pembukaan kempen dan bicara siswa yang bertajuk sekolah harapan. Walaupun pada malam itu pelajar CFS kurang memberi sambutan, semangat para komiti tidak sedikit pun terganggu. Malah lebih bersemangat. Kerana kami bekerja bukan kerana pelajar CFS. kami bekerja kerana Tuhan Sekalian Alam. Biarlah seorang pon datang, kmi tetap terus memulakan majlis tersebut. Ya Allah, Terimalah Amalan kami... Kami ingin merungkaikan pelbagai soalan yang mencemuh di pemikiran masyarakat. Mengapa sekolah itu ditubuhkan?? Adakah pusat bimbingan wanita yang lain tidak memcukupi? macam2- lagi persoalan. Bicara siswa ini kami menjemput khas 2 orng panel yg cukup MANTOP iaitu Assoc Prof Datin Sapora Sipon lecturer USIM dan Bro Muhammad Zaki Sukery presiden Ma'aruf Club UIAM. Konklusi yang aq dapat simpulkan, semuanya bergantung pada iman dan takwa individu tersebut. Sekiranya individu itu beriman pada Allah s.w.t. Pasti dan pasti dianya akan takut dan patuh pada Allah s.w.t. Namun, semua pihak menuding jari kepada pihak yang lain. DIA SALAH!!! KO YANG SALAH!!! KAWAN2x YANG SALAH!!! SUDAH la.. hentikanlah menunding jari.

Malam kedua 24/11/2010 hari Rabu, malam itu diteruskan dengan majlis ilmu yang disampaikan oleh Bro fadzli Yusof(penulis Majalah Solusi), Jadi remaja: Seronok ke?? tajuk yang diberikan pada Abg Fadzli. Aq mmg tabek spring la pda Abg Fadzli kerana pandai mengupas tajuk tersebut. Abg Fadzli memberi beberapa ciri remaja kepada audiences begitu baik sekali sehinggakan semua pelajar diminta melompat2, menyanyi lagu Maher Zain dan megelamun di dalam dewan AMF itu. Mmg tidak boring dan tidak kering gusi dibuatnya. InsyAllah pihak komiti penyelaras program tidak salah memilih Abg Fadzli memberi motivasi tersebut. Tuntasnya (perkatan bombastik sket,",), JADI REMAJA MEMANG SERONOK!!!.

Malam terakhir 25/11/2010, tajuk malam ini memang lain yang lain. Tajuknya Kahwin Awal, panel yg dijmput ialah Ust Che Majid(lecturer UIA Nilai), Bro Huzaifah, dan sorng sis.. K.Afiqah(Main BOard) memberi arahan kpda ketua prep n tech....

K.afiqah : Prep n tech... Boleh krangkan kerusi tak? akak tak nak la jdi mcam malam pertama tu.. kerusi lebih bnyak sangat..
K.Prep n Tech : Bek Bosh!!! sya akan kurangkan sampai kt line 2.. (smbil menunding jari distu tiang).. (jangkaan dlm 500 org pelajar yg akan dtng..)

Namun, pada malam itu... kehadiaran pelajar tdak dijangka. hmpir 900 pelajar membanjiri dwan AMF. shinggakn smua komiti yg diarah untuk membuka wing kiri dan kanan supaya dpat memuatkan pelajar untuk masuk. SUBHANALLAH.. Moga2x smua pelajar yang hadir pada malm tersebut mendapt jwapan yng dicari-cari.

Walaupun kempen kesedaran remaja yang dianjurkan oleh Mahallah Representative Committee(MRC) dah pon closing. Namun, kita harus menguatkan dakwah dan tarbiah Islamiah dalam kehidupan kita. Wa'allahua'lam...



Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

T.TaNgAn